Η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου σε ένα τροχαίο, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι οδηγοί με παραπάνω πάχος κινδυνεύουν περισσότερο να χάσουν τη ζωή τους, εάν εμπλακούν σε ένα τροχαίο, σε σχέση με όσους έχουν κανονικό βάρος. Ακόμα διαπιστώθηκε ότι αυξημένο κίνδυνο θανάτου σε τροχαίο έχουν και οι άνδρες (αλλά όχι οι γυναίκες) που έχουν βάρος αρκετά μικρότερο από το κανονικό.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Τόμας Ράις του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό για θέματα επειγόντων περιστατικών «Emergency Medical Journal», μελέτησαν στοιχεία από 3.400 ζεύγη οδηγών (από τους οποίους το 18% ήταν παχύσαρκοι) που ενεπλάκησαν σε τροχαία δυστυχήματα μεταξύ των ετών 1996 - 2008 και οδηγούσαν παρόμοια οχήματα, ώστε η σύγκριση να έχει νόημα.
Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι οι παχύσαρκοι οδηγοί (με δείκτη σωματικής μάζας 30 έως 35) είχαν κατά μέσο όρο 20% μεγαλύτερη πιθανότητα να πεθάνουν σε μια σύγκρουση σε σχέση με τους οδηγούς φυσιολογικού βάρους. Οι υπερβολικά παχύσαρκοι οδηγοί (με δείκτη σωματικής μάζας πάνω από 40) είχαν 80% μεγαλύτερο κίνδυνο. Ο δείκτης σωματικής μάζας προκύπτει από τη διαίρεση του βάρους σε κιλά με το τετράγωνο του ύψους σε μέτρα (π.χ. 90 διά 1,80Χ1,80).
Η αυξημένη θνησιμότητα για τους παχύσαρκους οδηγούς ισχύει ανεξάρτητα από άλλους παράγοντες, όπως η ηλικία, η χρήση αλκοόλ, η χρήση ζώνης στο κάθισμα, το άνοιγμα ή όχι του αερόσακου κ.ά..
Η νέα μελέτη φαίνεται να επιβεβαιώνει το συμπέρασμα μιας προηγούμενης έρευνας, του 2010, ότι οι άνθρωποι με δείκτη σωματικής μάζας πάνω από 35 κινδυνεύουν περισσότερο να πεθάνουν σε ένα τροχαίο.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι παχύσαρκοι είναι πιθανότερο να αντιμετωπίζουν χρόνια παθολογικά προβλήματα, όπως καρδιαγγειακά, με συνέπεια να είναι πιο ευάλωτοι σε ένα σοβαρό τροχαίο. Γι’ αυτό, οι επιστήμονες συνιστούν να ληφθεί πλέον υπ’ όψιν αυτός ο παράγων κινδύνου από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στα επόμενα μοντέλα τους, ώστε να έχουν μεγαλύτερη προστασία οι οδηγοί με τα παραπάνω κιλά.
Μεταξύ άλλων, οι παρεμβάσεις μπορεί να αφορούν στον τρόπο λειτουργίας και αντίδρασης των ζωνών ασφαλείας.
Επιμέλεια: Φλώρα Πέτση
Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι οδηγοί με παραπάνω πάχος κινδυνεύουν περισσότερο να χάσουν τη ζωή τους, εάν εμπλακούν σε ένα τροχαίο, σε σχέση με όσους έχουν κανονικό βάρος. Ακόμα διαπιστώθηκε ότι αυξημένο κίνδυνο θανάτου σε τροχαίο έχουν και οι άνδρες (αλλά όχι οι γυναίκες) που έχουν βάρος αρκετά μικρότερο από το κανονικό.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Τόμας Ράις του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό για θέματα επειγόντων περιστατικών «Emergency Medical Journal», μελέτησαν στοιχεία από 3.400 ζεύγη οδηγών (από τους οποίους το 18% ήταν παχύσαρκοι) που ενεπλάκησαν σε τροχαία δυστυχήματα μεταξύ των ετών 1996 - 2008 και οδηγούσαν παρόμοια οχήματα, ώστε η σύγκριση να έχει νόημα.
Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι οι παχύσαρκοι οδηγοί (με δείκτη σωματικής μάζας 30 έως 35) είχαν κατά μέσο όρο 20% μεγαλύτερη πιθανότητα να πεθάνουν σε μια σύγκρουση σε σχέση με τους οδηγούς φυσιολογικού βάρους. Οι υπερβολικά παχύσαρκοι οδηγοί (με δείκτη σωματικής μάζας πάνω από 40) είχαν 80% μεγαλύτερο κίνδυνο. Ο δείκτης σωματικής μάζας προκύπτει από τη διαίρεση του βάρους σε κιλά με το τετράγωνο του ύψους σε μέτρα (π.χ. 90 διά 1,80Χ1,80).
Η αυξημένη θνησιμότητα για τους παχύσαρκους οδηγούς ισχύει ανεξάρτητα από άλλους παράγοντες, όπως η ηλικία, η χρήση αλκοόλ, η χρήση ζώνης στο κάθισμα, το άνοιγμα ή όχι του αερόσακου κ.ά..
Η νέα μελέτη φαίνεται να επιβεβαιώνει το συμπέρασμα μιας προηγούμενης έρευνας, του 2010, ότι οι άνθρωποι με δείκτη σωματικής μάζας πάνω από 35 κινδυνεύουν περισσότερο να πεθάνουν σε ένα τροχαίο.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι παχύσαρκοι είναι πιθανότερο να αντιμετωπίζουν χρόνια παθολογικά προβλήματα, όπως καρδιαγγειακά, με συνέπεια να είναι πιο ευάλωτοι σε ένα σοβαρό τροχαίο. Γι’ αυτό, οι επιστήμονες συνιστούν να ληφθεί πλέον υπ’ όψιν αυτός ο παράγων κινδύνου από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στα επόμενα μοντέλα τους, ώστε να έχουν μεγαλύτερη προστασία οι οδηγοί με τα παραπάνω κιλά.
Μεταξύ άλλων, οι παρεμβάσεις μπορεί να αφορούν στον τρόπο λειτουργίας και αντίδρασης των ζωνών ασφαλείας.
Επιμέλεια: Φλώρα Πέτση
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου