Εξίσου σαφής είναι και η άρνησή του στα αιτήματα που κατέθεσαν στην τελευταία συνάντηση οι δύο εκ των τριών εργοδοτικών φορέων (ΕΣΕΕ ΓΣΕΒΕΕ) για χαμηλή αύξηση των κατώτατων αμοιβών.
Αντί των αυξήσεων το υπουργείο προτείνει στις εργοδοτικές οργανώσεις να προβούν σε προσλήψεις.
«Αν δεχθούμε υποθετικά ότι όλοι οι εργοδοτικοί φορείς συμφωνούν σε μια αύξηση του κατώτατου μισθού από τα επίπεδα των 586 στα 701 ευρώ -δηλαδή κατά 19,62%- τότε θα μπορούσε εναλλακτικά αντί αυτής της αύξησης να προσλαμβάνεται ένας ακόμη εργαζόμενος για κάθε 5 που απασχολούνται σήμερα. Στην παρούσα συγκυρία, αυτό θα ήταν σαφώς πολύ πιο αποτελεσματικό» σημειώνει ο κ. Βρούτσης στην επιστολή του.
Μείωση εισφορών
Επίσης, η ηγεσία του υπουργείου δηλώνει θετική «στη σταδιακή μείωση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης παράλληλα με τον σχεδιασμό αναμόρφωσης του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.
Τα αντισταθμιστικά οφέλη που προτείνει στη ΓΣΕΕ και τις εργοδοτικές οργανώσεις αφορούν την υπό προϋποθέσεις διατήρηση των δράσεων που είχαν οι καταργηθέντες οργανισμοί της Εργατικής Κατοικίας και Εργατικής Εστίας (κοινωνικός τουρισμός, υπηρεσία βρεφονηπιακών σταθμών, επιδότηση ενοικίου και επιτοκίου για φτωχά νοικοκυριά) και τη χρηματοδότηση των συνδικαλιστικών οργανώσεων.
Εξι άξονες διαλόγου
Συνολικά οι προτεινόμενοι άξονες διαλόγου είναι έξι και εκτός από τους κατώτατους μισθούς, τις στοχευμένες δράσεις για την αντιμετώπιση της υψηλής ανεργίας, την καταπολέμηση της μαύρης εργασίας, τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους, περιλαμβάνει και μια σειρά μέτρα για τη μείωση των διοικητικών βαρών και της γραφειοκρατίας στην αγορά εργασίας.
Πέντε υποδείγματα για τη διαμόρφωση των κατώτατων αμοιβών παραθέτει ο υπουργός Εργασίας στην επιστολή του προς τις εργοδοτικές οργανώσεις. Εκτός από το ελληνικό υπόδειγμα (συμφωνία χωρίς την παρέμβαση του κράτους) στα λοιπά 4 υποδείγματα το κράτος είτε συμμετέχει στη διαπραγμάτευση, είτε οι κατώτατοι μισθοί εγκρίνονται από την κυβέρνηση.
Παράνομοι μετανάστες
Ο υπουργός Εργασίας, Γ. Βρούτσης, προτείνει την ενεργοποίηση του νόμου σχετικά με τις προβλεπόμενες κυρώσεις σε εργοδότες που χρησιμοποιούν παράνομους μετανάστες. Στη θέση τους το υπουργείο Εργασίας προτείνει αντικατάσταση της παράνομης εργασίας από άνεργους Ελληνες ή/και νόμιμους μετανάστες. Υπενθυμίζεται ότι ο τρίμηνης διάρκειας διάλογος αποτελεί συνέπεια της δέσμευσης που έχει αναλάβει η Ελλάδα έναντι των πιστωτών για αναμόρφωση του μηχανισμού συμφωνίας και κύρωσης της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.

0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου