Στις 14 Ιανουαρίου ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων οι μειώσεις θα φτάσουν έως και το 70% καθώς οι καταναλωτές λόγω της κρίσης έχουν περιορίσει τις αγορές τους.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας στις οδηγίες του προς τις εμπορικές επιχειρήσεις συστήνει να προσέξουν ιδιαίτερα τα εξής:
1) Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
2) Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»).
3) Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Ο Σύλλογος υπενθυμίζει επίσης ότι εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα, ενώ συστήνει στους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς με γνώμονα τη ποιότητά και τη σχέση τελικής τιμής έκπτωσης και να μη παρασύρονται από τη δημοσιοποίηση υψηλών ποσοστών εκπτώσεων.
1) Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
2) Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»).
3) Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Ο Σύλλογος υπενθυμίζει επίσης ότι εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα, ενώ συστήνει στους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς με γνώμονα τη ποιότητά και τη σχέση τελικής τιμής έκπτωσης και να μη παρασύρονται από τη δημοσιοποίηση υψηλών ποσοστών εκπτώσεων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου