Ολοι, εκτός απ’ τους χούλιγκανς και τους οπαδίτες, συγκλίνουν στις διαπιστώσεις τους για το αυγό που πλέον εκκολάφθηκε και για τα φίδια που βγήκαν στους δρόμους (σήμερα, κι αύριο πιθανόν να μπουν στα σπίτια μας, να κάνουν κι εκεί «έλεγχο»: ποιος είναι τι, σε ποιον θεό πιστεύει και τι καπνό φουμάρει).
Η κυοφορία των στερεοτύπων που εξέθρεψαν τη Χρυσή Αυγή υπήρξε στην κοινωνία μας κατ’ αρχήν υπολανθάνουσα, εν συνεχεία μακρά και υποχθόνια (αυτό που λέγαμε «καθημερινός φασισμός του καφενέ», χωρίς -ακόμα τότε- ειδικό πολιτικό βάρος).
Ομως με την κρίση να λειτουργεί ως καταλύτης, βγήκαν στην επιφάνεια με εκκωφαντικό κι εκρηκτικό τρόπο όσα υπέβοσκαν -μάλιστα εν πολλοίς ενοχικά- στον βυθό μας.
Εκτός απ’ την ανεργία και την εξαθλίωση που επί κρίσης όλο και βαθαίνουν, υπήρξαν και πολλές άλλες προγενέστερες αιτίες όλα αυτά τα χρόνια που τροφοδοτούσαν όσα τώρα ένα πρώην συμμορίτικο γκρουπούσκολο του 0,6% εκφράζει ως κοινοβουλευτικό κόμμα του 10% (μάλιστα με τάση ανόδου).
Το έλλειμμα στην πολιτική της Αριστεράς για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος (που εξακολουθεί εδραίο και υπαρκτό), όπως και η ταύτιση στα μάτια πολλών συμπολιτών μας της άθλιας (και μάλιστα ακροδεξιάς) διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ με την Αριστερά γενικώς, καθώς και η ταύτιση αρκετών «αριστερών» αστέρων με το ...
«εκσυγχρονιστικό» καθεστώς (δημοσιογράφων και καλλιτεχνών κυρίως), είναι απ’ τις βασικές αιτίες της ανόδου των φασιστών και των νεοναζί (ιδιότητες δυστυχώς δευτερεύουσες στα μάτια των εξαθλιωμένων, των περιθωριοποιημένων κι απελπισμένων).
Αν σε αυτά προσθέσουμε την αλαζονεία της αριστερής ελίτ (κυρίως στα ΑΕΙ), τους στενούς ορίζοντες ορισμένων ακτιβιστών της Αριστεράς, αλλά και αντιεξουσιαστών, που στην αντιπαράθεσή τους με τη Χρυσή Αυγή (ή τα ΜΑΤ) βρίσκουν κάθε φορά τον εχθρό που ταιριάζει στο δικό τους μέγεθος, τότε το παζλ έχει συμπληρωθεί.
Επιμένω στις ευθύνες (και) της Αριστεράς, ως αριστερός.
Διότι ξέραμε.
Και ως αντιφασίστες έπρεπε να είχαμε προλάβει τα γεγονότα κι όχι να τρέχουμε πίσω τους. Δεν αρκεί να είμαστε με το δίκιο, πρέπει κιόλας το «δίκιο να κατισχύει».
Αλλά, αν αυτές (και άλλες πολλές) είναι απ’ τις αιτίες της επανεμφάνισης των επιγόνων του δωσιλογισμού στον πολιτικό βίο,
τι είναι αυτό που νομιμοποίησε και νομιμοποιεί αυτήν την επανεμφάνιση; Τι είναι αυτό που φέρνει σε πρώτο πλάνο το ενδιαφέρον για τη δράση του νεοφασισμού κι αφήνει στο ημίφως της αδιαφορίας τις αιτίες της;
Είναι η «θεωρία των δύο άκρων».
Είναι η ταύτιση του κομμουνισμού με τον ναζισμό.
Μια θεωρία που «ανθεί» τα τελευταία είκοσι χρόνια στην Ευρώπη, οδηγώντας σε πολιτικές αλλά και κρατικές συμπεριφορές που έχουν αφοπλίσει πρώτα και στη συνέχεια εξαθλιώσει τους εργαζόμενους.
Αυτή η «θεωρία των άκρων», άκρως αντιεπιστημονική, ένα καθαρό προπαγανδιστικό εύρημα που παρουσιάζει ως όμοια τα αντίθετα, γίνεται ευρέως (εν τέλει) πιστευτή, διότι όπως «δίδασκε» ο Χίτλερ τον Γκαίμπελς, «όσο πιο μεγάλο είναι ένα ψέμα που λες, τόσον πιο πιστευτό γίνεται απ’ τις μάζες».
Η θεωρία των δύο άκρων ενοχοποιεί τον κομμουνισμό κι απενοχοποιείτον φασισμό.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου