Ελεγκτές από σήμερα σε ηλεκτρικό και μετρό

3:50 μ.μ. Σε εφαρμογή τίθενται από τη Δευτέρα τα μέτρα για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στα μέσα μαζικής μεταφοράς Αθήνας και Θεσσαλονίκης για τον άμεσο περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής. Η εντατικοποίηση
των ελέγχων σε πρώτη φάση, αλλά και άλλα μέτρα που ακολουθούν το Οκτώβριο, έχουν ως στόχο να περιοριστεί η λαθρεπιβίβαση κατά 50% μέχρι το τέλος του 2012.Στα μέσα σταθερής τροχιάς προβλέπεται από σήμερα οι έλεγχοι σε επιλεγμένους κεντρικούς σταθμούς και σταθμούς μετεπιβίβασης θα διπλασιαστούν σε διάρκεια, προσωπικό και ένταση
Το πρόγραμμα αναδιάταξης των ελέγχων έχει ως εξής:


Σημεία Ελέγχου Επιβατών
Ομόνοια (Γραμμές 1,2 )
Σύνταγμα (Γραμμές 2,3)
Μοναστηράκι (Γραμμές 1,3)
Αττική (Γραμμές 1 και 2)
Πειραιάς (Τερματικός Γραμμής 1)
Νομισματοκοπείο (Γραμμή 3)
Αμπελόκηποι (Γραμμή 3)
Συγγρού Φιξ (Γραμμή 2 και Τραμ)
Νέος Κόσμος (Γραμμή 2. και Τραμ)
Δουκίσσης Πλακεντίας (Τερματικός Γραμμής 3)
Άγιος Δημήτριος (Γραμμή 2)
Εθνική Άμυνα (Γραμμή 3)
Νέα Ιωνία (Γραμμή 1)
Καλλιθέα (Γραμμή 1)
Κάτω Πατήσια (Γραμμή 1)
Νερατζιώτισσα (Γραμμή 1 και Προαστιακός)
Στα παραπάνω σημεία οι έλεγχοι θα είναι καθημερινοί από ομάδες ελεγκτών που θα εργάζονται σε δύο βάρδιες ημερησίως (8 ώρες). Εκτός από τις ώρες αιχμής, θα ενισχυθεί η παρουσία τους κατά τις νυχτερινές ώρες.

Σύστημα οδικών μεταφορών
Οι έλεγχοι θα ενισχυθούν με την ενεργοποίηση των εθελοντών ελεγκτών σε συμφωνία με τις διοικήσεις και την εθελοντική συμμέτοχη των σωματείων. Ειδικότερα θα εφαρμοστούν τα παρακάτω:

προοδευτική γενίκευση της επιβίβασης επιβατών από την εμπρόσθια θύρα των οχημάτων (αρχικά σε γραμμές με χαμηλή επιβατική κίνηση) με επίδειξη εισιτηρίου/ κάρτας στον οδηγό.
προοδευτική εισαγωγή εισιτήριου στο λεωφορείο που θα πωλείται από τον οδηγό. Τις αμέσως επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν από την διοίκηση της ΟΣΥ οι γραμμές και οι αφετηρίες από τις οποίες θα αρχίσει η σχετική διαδικασία.
συστηματικός έλεγχος των γραμμών όπου το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης έχει πάρει διαστάσεις
Το σύστημα επιβίβασης από την μπροστινή πόρτα με επίδειξη εισιτηρίου ή κάρτας στον οδηγό θα ισχύσει στις εξής 25 λεωφορειακές γραμμές:

116 Γλυφάδα – Βάρη –Κίτσι
124 Γλυφάδα – Αγ. Τριάδα – Αγ. Τρύφωνας
128 Γλυφάδα – Τερψιθέα
149 Γλυφάδα – Βάρη – Βάρκιζα
162 Βούλα – Πανόραμα
163 Βούλα – Πηγαδάκια
170 Γλυφάδα – Βάρκιζα – Βάρη
205 Γλυφάδα – Σούρμενα – Τερψιθέα
207 Γλυφάδα – Τερψιθέα
501 Πεύκη – Μαρούσι Α
522 Στ. Κηφισιάς – Αδάμες Α
523 Στ. Κηφισιάς – Αδάμες Β
524 Στ. Κηφισιάς - Πολιτεία
526 Στ. Κηφισιάς – Κεφαλάρι
527 Πεύκη – Μαρούσι Β
530 Στ. Κηφισιάς – Μελίσσια – Πεντέλη
541 Μεταμόρφωση – Στ. Αμαρουσίου
543 Στ. Κηφισιάς – Νοσ. Αγ. Ανάργυροι
640 Τοπ. Ηρακλείου
641 Αυγή – Αγ. Νεκτάριος
642 Ν. Ιωνία – Ηράκλειο – Πεύκη
709 Τοπ. Δροσούπολης
749 Άνω Λιόσια – Οικ. Γεννηματά
818 Πέραμα – Άνω Πέραμα
819 Πέραμα – Νεκροταφείο Σχιστού
Βραχυπρόθεσμα μέτρα (τέλος Οκτώβριου)
Δωρεάν παροχή στον επιβάτη ενός εισιτηρίου για κάθε δέκα ίδιας αξίας ακυρωμένα εισιτήρια που επιστρέφει μόνο στα εκδοτήρια του Ομίλου, για να αποφεύγεται το φαινόμενο της μεταβίβασης εισιτηρίων μεταξύ των χρηστών.
Δυνατότητα έκπτωσης του επιβληθέντος προστίμου όταν πραγματοποιείται άμεση καταβολή επί τόπου ή εντός 10 ημερών.
Έκδοση πολλαπλού εισιτηρίου (δεσμίδα των 10 εισιτηρίων) με έκπτωση επί της αξίας του κομίστρου.
Ενημερωτική καμπάνια για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης καθώς και για χαρακτηριστικά ασφαλείας των γνήσιων εισιτηρίων ώστε να αποφεύγεται η πλαστογράφηση εισιτηρίων.
Πιστοποίηση των καταστημάτων πώλησης εισιτηρίων με ειδικό σήμα που θα επικολλάται στην προθήκη του καταστήματος και ενημερωτική καμπάνια για τα πιστοποιημένα σημεία διάθεσης.
Δημιουργία ειδικής ομάδας ελεγκτών η οποία θα διενεργεί ελέγχους πλαστότητας των εισιτηρίων σε επιβάτες και σημεία πώλησης (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών)
Εφαρμογή των μέτρων

1. Οι έλεγχοι στα σημεία σταθερής τροχιάς θα είναι μεικτοί και προγραμματισμένοι σε μηνιαία βάση ταυτόχρονα από την ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ, με επίβλεψη του ΟΑΣΑ και του υπουργείου, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρησιμοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού αλλά και των εθελοντών που συμμετέχουν στα πρόγραμμα έλεγχου.

2. Οι διοικήσεις έχουν ήδη αρχίσει τις απαραίτητες αναδιατάξεις προσωπικού, καθώς και την συνεργασία με εργαζόμενους και εκπροσώπους τους, έτσι ώστε να αυξηθεί άμεσα (διπλασιαστεί) το εμπλεκόμενο προσωπικό (μόνιμο και εθελοντικό) στις διαδικασίες έλεγχου και εμπορικής λειτουργίας.

3. Στην διαδικασία λειτουργικής συγχώνευσης των εταιρειών που συνενωθήκαν (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ) ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί - σε συνεργασία με τους εργαζομένους – στην περαιτέρω ενίσχυση τόσο του έλεγχου όσο και της εμπορικής λειτουργίας, με την περαιτέρω επάνδρωση εκδοτηρίων και μηχανισμών έλεγχου. Στόχος είναι, στο τέλος του 2012, ο συνολικός αριθμός εμπλεκόμενων σε εκδοτήρια και έλεγχους να έχει διπλασιαστεί σε σχέση με την τρέχουσα κατάσταση (αρχές Σεπτεμβρίου). Οι διοικήσεις των εταιρειών απογραφούν ήδη το εμπλεκόμενο προσωπικό.

Το υπουργείο σημειώνει ότι ήδη προγραμματίζεται το κλείσιμο των σταθμών μέσων σταθερής τροχιάς με μπάρες. Οι εργασίες αυτές περιλαμβάνονται στο φυσικό αντικείμενο του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο μέσω ΣΔΙΤ, ο οποίος θα κατακυρωθεί στα μέσα του 2013 και αφορά το σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στη Β' Φάση, καθώς έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της λαθρεπιβίβασης, σε συνδυασμό με τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους έχουν ως στόχο την αποφυγή της αύξησης του κομίστρου στα ΜΜΜ, με μέτρα που θα λειτουργήσουν ως ισοδύναμα, πριν από την προβλεπόμενη αναπροσαρμογή του κομίστρου.

Newsroom ΔΟΛ

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ---ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΣΑΣ "ΠΙΑΣΕΙ" ΕΛΕΓΚΤΗΣ--- ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ---

Συνεχίζω να μην πληρώνω εισιτήριο, μέχρι να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα μας.
Δεν δίνω τα στοιχεία μου στον ελεγκτή, παρά μόνο αν μου τα ζητήσει οποιοσδήποτε αστυνομικός (ακόμα και εκτός υπηρεσίας), πταισματοδίκης ή ειρηνοδίκης, που θα βρίσκεται ή θα έλθει στο λεωφορείο.
Δεν είμαι υποχρεωμένος να περιμένω την άφιξη της αστυνομίας.
Δεν πηγαίνω σε καμία περίπτωση, με την θέλησή μου, στο αστυνομικό τμήμα, μαζί με τον ελεγκτή.
Ζητάω από τον οδηγό ν’ ανοίξει την πόρτα στην επόμενη στάση και από τον ελεγκτή να με αφήσει να κατεβώ και του δηλώνω ρητά, ότι δεν επιθυμώ να παραμείνω στο λεωφορείο.
Αν μου κλείσει την πόρτα και μου περιορίσει την έξοδο, ο ελεγκτής ή οδηγός, καλώ αμέσως εγώ ο ίδιος το 100, καταγγέλλοντας, ότι κρατούμαι παράνομα και ζητάω την άμεση επέμβασή τους, γιατί διαπράττεται αυτόφωτο αδίκημα σε βάρος μου. Αναφέρω το νούμερο του λεωφορείου, το σημείο που αυτό βρίσκεται και την κατεύθυνσή του. Αν δεν έχω τηλέφωνο, ή εμποδίζομαι, ζητώ από τους συνεπιβάτες μου να καλέσουν αυτοί το 100 και ν’ αναφέρουν το συμβάν.
Γράφω και συγκρατώ το νούμερο, που υπάρχει στο καρτελάκι του ελεγκτή, προκειμένου να μπορώ να αναζητήσω κι εγώ και οι αστυνομικοί, τα στοιχεία της ταυτότητας του, από τον ΟΑΣΘ, σε περίπτωση που αυτός φύγει ή που δεν έρθουν οι αστυνομικοί, προκειμένου να μπορώ να υποβάλλω και μετά την μηνυτήρια αναφορά μου, κατά συγκεκριμένου προσώπου.
Ζητώ ονόματα και τηλέφωνα συνεπιβατών μου, εξηγώντας τους ότι χρειάζομαι μάρτυρες, ζητώντας την αλληλεγγύη τους, προκειμένου να βεβαιώσουν στα αστυνομικά όργανα, ότι δεν με αφήνουν να βγω από το λεωφορείο.
Καλώ αμέσως στα τηλέφωνα που υπάρχουν στο μπλοκ των «ΕΠΙΒΑΤΩΝ» και στα φυλλάδια τους κι αν δεν τα έχω, τηλεφωνώ σε κάποιον γνωστό μου και ζητώ να τα βρει και να τους ειδοποιήσει, ζητώντας αμέσως νομική βοήθεια. Δεν ξεχνώ να δώσω στοιχεία, για το που βρίσκομαι και που κατευθύνομαι, καθώς και το τηλέφωνό μου, για να μπορέσουν να έρθουν άμεσα οι δικηγόροι και να επικοινωνήσουν αμέσως μαζί μου.
Όταν έρθουν οι αστυνομικοί, τους δίνω τα στοιχεία μου και απαιτώ να συλλάβουν αμέσως, τον ελεγκτή ή και τον οδηγό, διότι με κράτησαν παράνομα εντός του λεωφορείου, και ζητώ να εφαρμόσουν την αυτόφωρη διαδικασία και να οδηγηθούν οι υπαίτιοι, αμέσως στο αστυνομικό τμήμα.
Αν υπάρχουν περισσότεροι ελεγκτές που με παρεμποδίζουν να εξέλθω, ζητώ την σύλληψη όλων.
Ζητάω από τους αστυνομικούς να κρατήσουν τα στοιχεία όλων των μαρτύρων συνεπιβατών μου, που βρίσκονται στο λεωφορείο, κατά την άφιξή τους, όπως είναι υποχρεωμένοι να κάνουν, σύμφωνα με το άρθρο 95 παρ.4 του 141/1991 Προεδρικού διατάγματος.
Αν οι αστυνομικοί δεν ενεργούν τα νόμιμα, δηλαδή δεν προβαίνουν στην σύλληψη των δραστών και δεν κρατούν τα στοιχεία των παρευρισκομένων μαρτύρων, τους υπενθυμίζω ότι διαπράττουν παράβαση καθήκοντος, σύμφωνα με το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα και θα αναγκαστώ να τους μηνύσω.
Ζητάω τα στοιχεία των αστυνομικών, σε περίπτωση που δεν ενεργήσουν τα νόμιμα, δηλώνοντας τους, ότι θέλω να τους αναφέρω, στους ανωτέρους τους. Αν δεν μου τα δώσουν, κρατάω τα νούμερα που αναγράφονται στην στολή τους και καλώ ξανά το 100 ενημερώνοντας τους, για τα αδικήματα που διαπράττουν οι αστυνομικοί.
Στο αστυνομικό τμήμα, αναφέρω το συμβάν, στον αρμόδιο αξιωματικό υπηρεσίας και του ζητώ να ενεργήσει αυτεπάγγελτα, να λάβει αμέσως την μαρτυρική κατάθεσή μου και να σχηματίσει αμέσως δικογραφία, σε βάρος των δραστών, διότι το αδίκημα της παράνομης κατακράτησης, δεν διώκεται κατ’ έγκληση, αλλά αυτεπαγγέλτως. Για τον λόγο αυτό, αρνούμαι να καταβάλλω το παράβολο μηνύσεως, αξίας 100 ευρώ, εάν μου ζητηθεί, καθώς δεν έχω τέτοια υποχρέωση, εκ του νόμου.
Σε περίπτωση, που ο αρμόδιος ανακριτικός υπάλληλος, αρνηθεί να σχηματίσει δικογραφία, του υπενθυμίζω ότι διαπράττει κατάχρηση εξουσίας (άρθρο 239 Π.Κ. εδ. β) και παράβαση καθήκοντος (άρθρο 259 Π.Κ.) και θα αναγκαστώ να τον μηνύσω.
Αναφέρω στους αστυνομικούς ότι δεν μπορούν να με συλλάβουν για το πταίσμα του άρθρου 391 Π.Κ. (αποφυγή πληρωμής εισιτηρίου), γιατί α) το αδίκημα διώκεται μόνο μετά από έγκληση και για να την υποβάλει ο ελεγκτής, θα πρέπει να έχει ειδική εντολή και εξουσιοδότηση από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ, στην οποία να αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία μου, πράγμα αδύνατον, γιατί δεν με γνώριζαν, μέχρι την στιγμή του συμβάντος, β)τους λέω ότι, σύμφωνα με το άρθρο 409 Κ.Π.Δ. «σε περίπτωση αυτόφωρου πταίσματος, επιτρέπεται η σύλληψη του δράστη, από κάθε αστυνομικό όργανο που έσπευσε, ή από ανακριτικό υπάλληλο, μόνο για την βεβαίωση της ταυτότητας του ή την άμεση εισαγωγή του σε δίκη όποτε αυτή είναι δυνατή», όμως στην πράξη είναι αδύνατη η άμεση εισαγωγή σε δίκη, κάποιου πολίτη για πταίσμα.
Παραμένω στο αστυνομικό τμήμα, μέχρι να έρθει ο δικηγόρος μου και δηλώνω ότι επιθυμώ την παρουσία του.

ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

http://epibates-thess.blogspot.com/2011/02/blog-post_28.html

ΠΡΕΖΑ TV
23-9-2012
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου