ανασφάλιστων ΙΧ που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και υπολογίζονται περίπου στα 2 εκατ. οχήματα.
Όπως λέει στο Capital.gr ο κ. Κώστας Μπερτσιάς, εκπρόσωπος του κλάδου αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, είναι έτοιμη η ηλεκτρονική βάση δεδομένων στην οποία και έχουν καταχωρηθεί όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα, με βάση τα τέλη κυκλοφορίας που εκδίδουν κάθε χρόνο οι Εφορίες (στοιχεία ΚΕΠΥΟ).
Το σύστημα ενημερώνεται σε καθημερινή βάση από όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που εκδίδουν, όπως και για αυτά που διακόπτονται. Παράλληλα υπάρχει διασύνδεση με τη γενική γραμματεία πληροφοριακών συστημάτων για όλες τις άδειες κυκλοφορίας των ΙΧ και ενημέρωση για τα τέλη κυκλοφορίας.
Και ενώ όλα είναι έτοιμα για να εντοπισθούν τα εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα ΙΧ, η διαδικασία καθυστερεί καθώς δεν έχει υπογραφεί η υπουργική απόφαση.
«Έχει γίνει σοβαρή δουλειά, το πλαίσιο είναι έτοιμο και θα είναι κρίμα να μην προχωρήσει η αυτόματη διασταύρωση όλων των ανασφάλιστων ΙΧ» σημειώνει ο κ. Μπερτσιάς. Το κράτος θα μπορούσε να εισπράξει αρκετά εκατομμύρια ευρώ αν προχωρούσε η διαδικασία, αφού το πρόστιμο είναι 250 ευρώ αν το όχημα δεν είναι ασφαλισμένο, ενώ ο ιδιοκτήτης είναι υποχρεωμένος εντός 20ημέρου να προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής, αλλά και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματος, που θα έχει κάνει, για να μην πληρώσει και δεύτερο πρόστιμο 500 ευρώ, ενώ αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία πρώτου εξαμήνου 2012 του «Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων», οι αναγγελθείσες ζημιές από ανασφάλιστο όχημα έφθασαν στο εξάμηνο φέτος τις 2.589, από 1.750 το ίδιο διάστημα πέρυσι. Παράλληλα το α’ εξάμηνο του 2012 καταβλήθηκαν αποζημιώσεις σε 1.500 περιπτώσεις που αφορούσαν ανασφάλιστα οχήματα ύψους 4,86 εκατ. ευρώ έναντι 1.371 περιπτώσεων το α’ εξάμηνο του 2011 για τις οποίες καταβλήθηκαν αποζημιώσεις ύψους 4,25 εκατ. ευρώ.
Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο χρόνο έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ανασφάλιστων ΙΧ και όπως σημειώνει ο κ. Μπερτσιάς: «Δυστυχώς ο κόσμος δεν καταλαβαίνει ότι σε περίπτωση δυστυχήματος, η αποζημίωση έχει οριστεί στο 1 εκατ. ευρώ, που σημαίνει οικονομική καταστροφή για τον ανασφάλιστο οδηγό».
Αλλά και σε περίπτωση ατυχήματος με υλικές ζημιές, ο ανασφάλιστος οδηγός κινδυνεύει να χάσει περιουσιακά του στοιχεία. Τα χρήματα της ζημιάς θα καλυφθούν από το επικουρικό κεφάλαιο, το οποίο στη συνέχεια θα τα διεκδικήσει από τον ανασφάλιστο οδηγό. Στην περίπτωση που δεν έχει να καταβάλει το ποσό, τότε η υπόθεση θα ακολουθήσει την δικαστική οδό με την έκδοση διαταγής πληρωμής, που μπορεί να οδηγήσει σε πλειστηριασμό κινητής ή ακίνητης περιουσίας του ανασφάλιστου οδηγού.
Της Έφης Καραγεώργου
Πηγή: capital.gr
Πηγή: capital.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου