Λίγες ημέρες αφού παρουσιάστηκε το σχέδιο του Ισπανού αρχιτέκτονα Χοσέ Αθεμπίγιο για την αξιοποίηση του Ελληνικού, μελέτη του Πολυτεχνείου επισημαίνει πως τα απολύτως "καθαρά" κομμάτια καλύπτουν 1.700 στρέμματα στο νότιο τμήμα του παλιού αεροδρομίου.
Ένα μέρος τους έχουν εκμισθωθεί σε ιδιώτες με συμβάσεις 30 χρόνων και τα ανοιχτά γήπεδα έχουν παραχωρηθεί σε ποδοσφαιρικές ομάδες, ενώ οι κλειστές εγκαταστάσεις ενοικιάζονται περιστασιακά για εκδηλώσεις.
Σε δημοσίευμα της εφημερίδας "Ελευθεροτυπίας" επισημαίνεται ότι εκκρεμούν και αιτήματα για την κατασκευή υπαίθριων γκαράζ με εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης σε έκταση 20 στρεμμάτων που μάλιστα βρίσκεται έξω από τους περιφραγμένους χώρους.
Το ολυμπιακό κέντρο ιστιοπλοΐας στον Άγιο Κοσμά -110 στρέμματα- είναι νοικιασμένο για 45 χρόνια, με τον όμιλο να έχει το δικαίωμα να κατασκευάσει κτίρια συνολικής επιφάνειας 60.000 τετραγωνικών και να μετατρέψει το χώρο σε τουριστική μαρίνα. Ως τώρα όμως δεν καταβάλλει τα ενοίκια και έχει κινηθεί η διαδικασία έκπτωσής του, που εκκρεμεί στη Δικαιοσύνη.
Η μελέτη του Πολυτεχνείου καταγράφει επίσης 480 κτίρια που καλύπτουν συνολικά 708 στρέμματα. Ένα μέρος αυτών έχουν δεσμευθεί και καλύπτουν τις ανάγκες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η οποία θα συνεχίσει να λειτουργεί στο χώρο του Ελληνικού. Υπάρχουν ακόμη εγκαταστάσεις του τραμ, των λεωφορείων της ΕΘΕΛ, αλλά και χώρος για την υποδοχή απορριμμάτων, που καλύπτουν 189 στρέμματα.
Ξεχωριστή περίπτωση είναι το κτίριο του παλιού ανατολικού αερολιμένα, που μένει χρόνια χωρίς συντήρηση και αξιοποιείται περιστασιακά ως εκθεσιακός χώρος, μαζί με έκταση περίπου 200 στρεμμάτων που το περιβάλλει. Ανήκει στην υπό αναδιάταξη εταιρεία Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα.
Ανοικτά ζητήματα:
* Δικαίωση της Αερολέσχης με απόφαση του ΣτΕ. Ζητείται να παραμείνουν οι διάδρομοι προσγείωσης, σημειώνοντας πως είναι η μόνη χρήση που χαρακτηρίζεται συμβατή με το προβλεπόμενο πάρκο
* Παλιοί ιδιοκτήτες ακινήτων που είχαν απαλλοτριωθεί σε διαφορετικές φάσεις για τις ανάγκες του αεροδρομίου διεκδικούν την επιστροφή της περιουσίας τους. Επισημαίνουν ότι η απαλλοτρίωση είχε γίνει για εθνικούς σκοπούς και σήμερα δεν μπορεί να εκχωρηθεί για εμπορικές χρήσεις. Τα πρώτα δικαστήρια δεν τους έχουν δικαιώσει
* Σχεδιασμοί του υπουργείου Υποδομών προβλέπουν επέκταση της Αττικής οδού προς τα νότια
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου