Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για το πρωτάθλημα της F1!


Ύστερα από μεγάλη αναμονή αρκετών μηνών, που η ακύρωση του GP Μπαχρέιν έκανε ακόμα μεγαλύτερη, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 ξεκινά με το Grand Prix Αυστραλίας
Η έναρξη του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1 βρίσκεται προ των πυλών και η αγωνία είναι μεγάλη για τους 19 αγώνες που θα διεξαχθούν από τον Μάρτιο και το Γκραν Πρι της Αυστραλίας έως το Γκραν Πρι της Βραζιλίας, στα τέλη Νοεμβρίου του 2011 οπου προκύψει νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής !
Το πρωτάθλημα φέτος αποτελούνταν από 20 γκραν πρι, ωστόσο ο εναρκτήριος αγώνας στην πίστα του Μπαχρέιν αναβλήθηκε, λόγω της έκρυθμης πολιτικής κατάταξης, με αποτέλεσμα η σεζόν να ξεκινήσει από το σιρκουί της Αυστραλίας.
 Επίσης πρεμιέρα θα κάνει το σιρκουί της Ινδίας, το οποίο προστέθηκε στο φετινό καλεντάρι
Ωστόσο αναμένεται και φέτος μια εντυπωσιακή σεζόν στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα
Ας δούμε ομος το καλεντάρι και της πίστεσ της F1!

1. Αυστραλία, Μελβούρνη (26-28/3) 

Σε μια πανηγυρική ατμόσφαιρα στο Άλμπερτ Παρκ της Αυστραλίας διεξάγεται ο πρώτος αγώνας της σεζόν. Η Αυστραλία φιλοξενεί την κορυφαία διοργάνωση από το 1985, ωστόσο από το 1996 οι ομάδες ταξιδεύουν στο πάρκο. 

Οι πιλότοι θα περάσουν από την γραμμή της εκκίνησης 58 φορές, ενώ το μήκος της πίστας είναι 5.303. Το σιρκουί της Αυστραλίας είναι σχετικά γρήγορο, με τους πιλότους να αγγίζουν τα 305 χλμ. την ώρα πριν μπουν στην πρώτη στροφή. 


      2. Μαλαισία, Κουάλα Λαμπούρ, (9-10/4) 

Στο δεύτερο αγώνα της σεζόν ομάδες και πιλότοι έχουν ένα πραγματικό δύσκολο έργο. Το κλίμα της Μαλαισίας με ζέστη και βροχή προβληματίζει τις ομάδες για τον τρόπο που θα στήσουν τα μονοθέσια τους. 

Χαρακτηριστικό της πίστας οι συχνές αλλαγές, καθώς οι μεγάλες ευθείες διαδέχονται τις κλειστές στροφές, 15 τον αριθμό. Ο αγώνας θα ολοκληρώνεται, ύστερα από 56 γύρους. 


      3.Κίνα, Σανγκάι, (16-17/4) 

Στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στη Σαγκάι θα διεξαχθεί ο τρίτος αγώνας της χρονιάς. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος αγώνας θα είναι ο τρίτος που θα γίνει στην κινέζικη πίστα. 

Χαρακτηριστικό της πίστας οι τρεις μεγάλες ευθείες , όπου οι πιλότοι αγγίζουν τα 317 χλμ. την ώρα. Ενώ τις ευθείες διαδέχονται οι οχτώ στροφές, οι οποίες δημιουργούν κατάλληλες συνθήκες για προσπεράσματα. 

Η κεντρική κερκίδα μπορεί να φιλοξενήσει 29.000 θεατές, ενώ σχεδόν το 80% βλέπει ολόκληρη την πίστα.

      4.Τουρκία, Κωνσταντινούπολη, (7-8/5) 

Σε μια υπερσύγχρονη πίστα φιλοξενείται ο τέταρτος αγώνας της σεζόν, στην Κωνσταντινούπολη. Η γειτονική Τουρκία υποδέχεται την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 2005. 

Κύριο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης πίστας είναι ότι τα μονοθέσια γυρίζουν με αντίστροφή φορά από τους δείκτες του ρολογιού, όπως συμβαίνει και στην πίστα της Βραζιλίας. 

Το Instabul Park αποτελείται από 14 στροφές, ενώ υπάρχουν γρήγορα και αργά κομμάτια. 


      5. Ισπανία, Καταλονία, (21-22/5) 

Ίσως μια από τις πίστες που οι πιλότοι γνωρίζουν πάρα πολύ καλά, καθώς εκεί πραγματοποιούνται οι επίσημες δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν. Χαρακτηριστικό της πίστας είναι η καταπόνηση των ελαστικών. Η έξοδος από την τελευταία στροφή είναι σημαντική για την τελική ταχύτητα που θα πιάσουν στην ευθεία που ακολουθεί.

      6. Μονακό, Μόντε Κάρλο, (28-29/5) 

Ίσως ένα από τα πιο εντυπωσιακά γκραν πρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1. Κύριο χαρακτηριστικό είναι ότι ο αγώνας πραγματοποιείται στους δρόμους του πριγκιπάτου, με πολλούς αστέρες από όλους τους χώρους να το παρακολουθούν. 

Παρά το γεγονός ότι ο αγώνας του Μόντε Κάρλο είναι ο πιο αργός, οι πιλότοι έχουν πολύ δύσκολο έργο, καθώς δεν υπάρχει κανένα περιθώριο λάθους. Δύσκολο έργο όμως έχουν και οι μηχανικοί, καθώς τα μονοθέσια απαιτούν ιδιαίτερο στήσιμο. 


      7. Καναδάς, Μόντρεαλ, (11-12/6) 

Το έβδομο γκραν πρι της σεζόν φιλοξενείται στον Καναδά. Τον Οκτώβριο του 1978 οι πιλότοι έτρεξαν για πρώτη φορά στην πίστα του Μόντρεαλ, με τον Ζιλ Βιλνέβ να φτάνει στην πρώτη νίκη της καριέρας του. 

Το 1982 η συγκεκριμένη πίστα μετονομάστηκε σε «Ζιλ βιλνέβ», ύστερα από τον θάνατο του πιλότου στο βελγικό γκραν πρι. 
Η πίστα αποτελείται από 10 στροφές, ενώ κύριο χαρακτηριστικό της είναι οι μεγάλες ευθείες. 



      8.Ευρωπαϊκό GP, Βαλένθια, (25-26/6) 

Στους δρόμους της Βαλένθια και πιο συγκεκριμένα στο λιμάνι της πόλης θα πραγματοποιηθεί ο όγδοος αγώνας της σεζόν. Κύριο χαρακτηριστικό της πίστας είναι η τελική ταχύτητα των μονοθέσιων. Μάλιστα, στη μεγαλύτερη ευθεία της πίστας τα μονοθέσια αγγίζουν τα 315χλμ. την ώρα. Ο ταχύτερος γύρος έγινε πέρυσι από τον Τίμο Γκλοκ. 


      9. Μεγάλη Βρετανία, Σιλβερστόουν, (9-10/7) 

Στην πίστα που πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας στην ιστορία της Φόρμουλα 1, οι πιλότοι θα τρέξουν στον ένατο αγώνα της σεζόν. Αρχικά το Σίλβερστοουν είχε κατασκευαστεί ως αεροδρόμιο, αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των μεγάλων ευθειών, όπου οι πιλότοι αγγίζουν τα 295 χλμ. την ώρα. 

     10. Γερμανία, Χόκενχαϊμ, (23-24/7) 

Απο το 1977 μέχρι το 2006 η πίστα του Χοκενχάιμ φιλοξενούσε τη Φόρμουλα 1, με εξαίρεση το 1985, όπου πραγματοποιήθηκε στο Νιρμπουγκριν, πίστα που υποδέχονταν τους αγώνες τα τελευταία τρία χρόνια. 

Η συγκεκριμένη πίστα δεν έχει αφήσει τις καλύτερες αναμνήσεις, καθώς εκεί έχουν πραγματοποιηθεί πολλά ατυχήματα, μερικά εκ των οποίων και θανατηφόρα, όπως το 1980 με τον Πατρίκ Ντεπαγιέ. 

Στο Χόκενχαϊμ οι πιλότοι αγγίζουν τα 326 χλμ την ώρα, ενώ στην πρώτη στροφή η καταπόνηση των πιλότων φτάνει τα 3.2 G. Πέρυσι στη Γερμανία, οι εντολές της Ferrari προς τον Μάσα, αναστάτωσε τα νερά του πρωταθλήματος, αφού ο Αλόνσο πήρε τη νίκη και τους πολυπόθητους βαθμούς, που τον «έβαλαν» ξανά στο παιχνίδι διεκδίκησης του τίτλου. 


      11.Ουγγαρία, Βουδαπέστη, (30-31/7) 

Μόλις 19 χιλιόμετρα έξω από τη Βουδαπέστη βρίσκεται η πίστα Ούγγαρορινγκ, σε μια κοιλάδα που η μορφολογία δημιουργεί φυσικές κερκίδες που φιλοξενούν τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Η πίστα αποτελείται από 13 στροφές, αλλά και μεγάλες ευθείες.


      12. Βέλγιο, Σπα, (27-28/8) 

Στο καταπράσινο τοπίο του Βελγίου βρίσκεται η πίστα Σπα, η οποία είναι η μεγαλύτερη του πρωταθλήματος, 7.004 χιλιόμετρα. Το Σπα είναι μια απαιτητική πίστα, καθώς τις μεγάλες ευθείες διαδέχονται οι γρήγορες στροφές, με τους πιλότους στις περισσότερες στροφές να δέχονται δυνάμεις 3 G. 

Κυριότερο χαρακτηριστικό της πίστας η «Eau Rouge», ίσως η πιο δύσκολη και η πιο απαιτητική στροφή του πρωταθλήματος. 



      13.Ιταλία, Μόντσα, (10-11/9) 

Μια τέτοια πίστα δεν θα μπορούσε να λείπει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Ο «Ναός της ταχύτητας», αποτελεί τη δεύτερη πιο μεγάλη πίστα, με τα κοντέρ να σπάνε αγγίζοντας τα 340 χλμ. την ώρα, λίγο πριν φρενάρουν για να μπουν στην πρώτη στροφή. 

Στην Μόντσα έχουν συμβεί μερικές από τις καλύτερες αλλά και χειρότερες στιγμές στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 


      14. Σιγκαπούρη, (24-25/9) 

Ένας αγώνας που τραβά όλα τα βλέμματα, καθώς πραγματοποιείται κάτω από το φως των προβολέων. Το συγκεκριμένο γκραν πρι διεξάγεται στους δρόμους του λιμανιού, σε μια σχετικά αργή διαδρομή. 

Οι 1600 προβολείς άναψαν για πρώτη φορά το 2008. Το σιρκουί της Σιγκαπούρης αποτελείται από 23 στροφές, οι περισσότερες αρκετά κλειστές, που καταπονούν τους πιλότους.

      15. Ιαπωνία, Σουζούκα, (8-9/10) 

Η πίστα που από ψηλά μοιάζει με το νούμερο 8, φιλοξενεί τον 15ο αγώνα της χρονιάς. Κυριότερο χαρακτηριστικό του σιρκουί είναι η τεραστίων διαστάσεων ρόδα, η οποία είναι ορατή από όλα τα σημεία της πίστας. 

Η Σουζούκα απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική στις στροφές , με την «Spoon» να είναι μια από τις πιο εντυπωσιακές του πρωταθλήματος, με τους πιλότους να αγγίζουν τα 312 χλμ. την ώρα πριν βάλουν τρίτη και μπουν στη στροφή. 


      16. Κορέα, Γεογκάμ, (15-16/10) 

Εντυπωσιακή ήταν η πρεμιέρα της πίστας της Κορέας πέρυσι. Το σιρκουί μήκους 5.450, αποτελείται από 18 στροφές, ενώ έχει φορά αντίθετη με τη φορά των δεικτών του ρολογιού. Το συγκεκριμένο σιρκουί βρίσκεται 400 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας, τη Σεούλ.


      17. Άμπου Ντάμπι, Ιάς Μαρίνα, (12-13/11) 

Δεν θα μπορούσε ένα από τα πιο πλούσια μέρη να μην φιλοξενεί την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στο Άμπου Ντάμπι φέτος θα πραγματοποιηθεί για τρίτη φορά αγώνας της Φόρμουλα 1, ενώ φέτος θα είναι η πρώτη φορά που το Άμπου Ντάμπι δεν θα κλείσει την αυλαία. 

Η πίστα κατατάσσεται σε μια από τις πιο δύσκολες του πρωταθλήματος με ευθείες που απαιτούν υψηλές ταχύτητες αλλά και πολύ κλειστές στροφές, που ευνοούν τα προσπεράσματα. 


      18. Άμπου Ντάμπι, Ιάς Μαρίνα, (12-13/11) 

Δεν θα μπορούσε ένα από τα πιο πλούσια μέρη να μην φιλοξενεί την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στο Άμπου Ντάμπι φέτος θα πραγματοποιηθεί για τρίτη φορά αγώνας της Φόρμουλα 1, ενώ φέτος θα είναι η πρώτη φορά που το Άμπου Ντάμπι δεν θα κλείσει την αυλαία. 

Η πίστα κατατάσσεται σε μια από τις πιο δύσκολες του πρωταθλήματος με ευθείες που απαιτούν υψηλές ταχύτητες αλλά και πολύ κλειστές στροφές, που ευνοούν τα προσπεράσματα.

      19. Βραζιλία, Σάο Πάολο, (26-27/11) 

Μια πίστα που προορίζονταν για την ανέγερση κτιρίων. Ωστόσο, η ακαταλληλότητα της συγκεκριμένης έκτασης οδήγησε στην κατασκευή του σιρκουί που θα υποδεχτεί ύστερα από δύο χρόνια το τελευταίο γκραν πρι. 

Το Ιντερλάγκος φαίνεται σαν να έχει χωριστεί σε δύο μέρη, το ένα με τις ευθείες και το άλλο με τις διαδοχικές (8) στροφές, που δυσκολεύει το έργο των πιλότων, καθώς απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική. 



      Τη ζωντανή και ελεύθερη μετάδοση των 19 αγώνων του Παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 από τον Μάρτιο και το Γκραν Πρι της Αυστραλίας, έως το Γκραν Πρι της Βραζιλίας, στα τέλη Νοεμβρίου του 2011 έχει αναλάβει ο Alpha.Eνώ
 η ψηφιακή πλατφόρμα του ΟΤΕ Conn-x εξασφάλισε για τα αθλητικά της κανάλια, την αποκλειστική και ζωντανή μετάδοση όλων των ελεύθερων και χρονομετρημένων δοκιμαστικών της Παρασκευής και του Σαββάτουl όπως και τον αγώνα τίς Kυριακής.
      Σε κάθε περίπτωση πάντως περιμένουμε να δούμε έναν ιδιαίτερα συναρπαστικό Πρωτάθλημα.

       Liman-x
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου