Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο που προβλέπει εκτός των άλλων και την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.
Κορυφώνεται η σύγκρουση μεταξύ των συνδικαλιστών των μέσων μαζικής μεταφοράς και της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, λόγω της κατάθεσης του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής στη Βουλή. Οι εργαζόμενοι στις μεταφορικές ΔΕΚΟ, οι οποίοι αντιδρούν στις πρόνοιες του σχεδίου νόμου, έχουν εξαπολύσει μπαράζ κινητοποιήσεων με συντονισμένες απεργίες και στάσεις εργασίας που παραλύουν την ελληνική πρωτεύουσα.
Χθες, απεργοί έκαναν πορεία στο κέντρο και εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή, ενώ ομάδα οδηγών της ΕΘΕΛ ταξίδεψε μέχρι την Τρίπολη- δηλαδή την εκλογική έδρα του υπουργού Υποδομών κ. Δ. Ρέππα -και διένειμε ενημερωτικά φυλλάδια έξω από το πολιτικό του γραφείο!
Είχε προηγηθεί τα χαράματα η εισβολή του πρόεδρου του σωματείου εργαζομένων του μετρό κ. Α. Σταματόπουλου στον κεντρικό σταθμό του Συντάγματος, με στόχο να αναστείλει την ηλεκτροδότηση του δικτύου και να καταστήσει την κίνηση του μετρό ανέφικτη, όπερ και εγένετο. Μάλιστα, οι κατοπινές προσπάθειες της ΑΜΕΛ να καλέσει τους απεργούς πίσω στην εργασία τουςδιότι κηρύχθηκε από τα δικαστήρια παράνομη και καταχρηστική - ολοκληρώθηκε άνευ αποτελέσματος.
Ενδεικτικό φαινόμενο της σκλήρυνσης της στάσης των συνδικαλιστών είναι η σημερινή συ ντονισμένη απεργιακή κινητοποίηση σε όλα τα μέσα μεταφοράς- πλην του τραμ- που θα παραλύσει για μία ακόμη ημέρα την Αθήνα. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες καταλογίζουν ευθύνες στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών διότι, όπως λένε, το νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή ενόσω διαρκούσε ο διάλογος με τους εργαζομένους, παρά τις υποσχέσεις περί του αντιθέτου.
Οι συνδικαλιστές απορρίπτουν διάφορα άρθρα του νομοσχεδίου, κυρίως αυτά που άπτονται των εργασιακών τους ζητημάτων, όπως η αντικατάσταση των συλλογικών τους συμβάσεων με νέες, η συνεργασία με τα ΚΤΕΛ Αττικής, η δημιουργία δύο εταιρειών αντί μιας, και οι αυξήσεις των εισιτηρίων, που προκύπτουν από τα μέτρα του σχεδίου νόμου.
Η κυβέρνηση χθες απέκλεισε το ενδεχόμενο επιστράτευσης των απεργών, ενώ οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων τηρούν ήπια στάση παρ΄ όλες τις αρχικές παραινέσεις του κ. Ρέππα, ο οποίος είχε ζητήσει την τήρηση της νομιμότητας.
Χθες συνεχίστηκαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας πρωτοβουλιών επιβατών, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την αύξηση των εισιτηρίων. Στον σταθμό του ηλεκτρικού του Πειραιά οι αντιδρώντες «μπλόκαραν» τα ακυρωτικά μηχανήματα, ενώ στη Θεσσαλονίκη πολίτες τοποθέτησαν αφίσες σε αστικά λεωφορεία καλώντας τους επιβάτες να μην πληρώνουν εισιτήριο.
Δ. ΡΕΠΠΑΣ:
«Δείχνουν τη γροθιά τους στην κοινωνία»
Ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας, μιλώντας χθες στη Βουλή, τόνισε ότι η δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο έγινε, όμως αυτός ο διάλογος είχε έναν χρονικό ορίζοντα. «Θα ήθελαν να συζητούμε για πολύ καιρό, στο πλαίσιο ενός “διαλόγου”» σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας, σημειώνοντας ότι το σχέδιο νόμου και αντιμετωπίζει τις παθογένειες των αστικών συγκοινωνιών και διασφαλίζει τον δημόσιο χαρακτήρα τους.
«Ασφαλώς οι μετατάξεις ξεβολεύουν, δεν γίνονται ευχάριστα δεκτές, από μερίδα εργαζομένων» είπε, όμως συμπλήρωσε ότι «οι μετατάξεις συγκαταλέγονται στον υπολογισμό των προσλήψεων με τον κανόνα τού ένα προς πέντε, άρα θεωρούνται προσλήψεις και έτσι εκ των πραγμάτων στερούν από νέους ανθρώπους που βρίσκονται εκτός των τειχώνμια ευκαιρία να διεκδικήσουν μία θέση στο Δημόσιο, στο ευρύτερο κράτος». Ο κ. Ρέππας υπογράμμισε ότι εάν δεν αντιμετωπιστούν τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών θα υπονομευθεί η βιωσιμότητά τους, κάτι που θα έχει επίπτωση και στους εργαζομένους.
Ο υπουργός Υποδομών επιτέθηκε και στους «τζαμπατζήδες» των αστικών συγκοινωνιών, τονίζοντας ότι «ουσιαστικώς με τη στάση τους υπονομεύουν τη βιωσιμότητα των εταιρειών και στρέφονται εναντίον των συμφερόντων των εργαζομένων σε αυτές τις εταιρείες». «Συνιστά δολιοφθορά η στάση των τζαμπατζήδων γιατί οι εταιρείες θα οδηγηθούν, εάν επικρατεί μια τέτοια αντίληψη, σε ακόμα μεγαλύτερα ελλείμματα τα οποία θα κληθεί να πληρώσει ο κάθε φορολογούμενος πολίτης» είπε.
Οι άμεσες επιδοτήσεις των αστικών συγκοινωνιών την περίοδο 2004-2009 ανήλθαν στα 727 εκατ. ευρώ, ενώ η κάλυψη των δανειακών τους αναγκών με εγγύηση του Δημοσίου έφτασε στο 1,6 δισ. ευρώ. «Ενώ μιλούμε με ευαισθησία για τους εργαζόμενους και τα προβλήματά τους και δεν κουνάμε ποτέ το δάχτυλο στους εργαζόμενους, ταυτοχρόνως απαιτούμε κι εκείνοι να μη δείχνουν τη γροθιά τους στην ελληνική κοινωνία» κατέληξε ο κ. Ρέππας.
Χθες, απεργοί έκαναν πορεία στο κέντρο και εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή, ενώ ομάδα οδηγών της ΕΘΕΛ ταξίδεψε μέχρι την Τρίπολη- δηλαδή την εκλογική έδρα του υπουργού Υποδομών κ. Δ. Ρέππα -και διένειμε ενημερωτικά φυλλάδια έξω από το πολιτικό του γραφείο!
Είχε προηγηθεί τα χαράματα η εισβολή του πρόεδρου του σωματείου εργαζομένων του μετρό κ. Α. Σταματόπουλου στον κεντρικό σταθμό του Συντάγματος, με στόχο να αναστείλει την ηλεκτροδότηση του δικτύου και να καταστήσει την κίνηση του μετρό ανέφικτη, όπερ και εγένετο. Μάλιστα, οι κατοπινές προσπάθειες της ΑΜΕΛ να καλέσει τους απεργούς πίσω στην εργασία τουςδιότι κηρύχθηκε από τα δικαστήρια παράνομη και καταχρηστική - ολοκληρώθηκε άνευ αποτελέσματος.
Ενδεικτικό φαινόμενο της σκλήρυνσης της στάσης των συνδικαλιστών είναι η σημερινή συ ντονισμένη απεργιακή κινητοποίηση σε όλα τα μέσα μεταφοράς- πλην του τραμ- που θα παραλύσει για μία ακόμη ημέρα την Αθήνα. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες καταλογίζουν ευθύνες στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών διότι, όπως λένε, το νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή ενόσω διαρκούσε ο διάλογος με τους εργαζομένους, παρά τις υποσχέσεις περί του αντιθέτου.
Οι συνδικαλιστές απορρίπτουν διάφορα άρθρα του νομοσχεδίου, κυρίως αυτά που άπτονται των εργασιακών τους ζητημάτων, όπως η αντικατάσταση των συλλογικών τους συμβάσεων με νέες, η συνεργασία με τα ΚΤΕΛ Αττικής, η δημιουργία δύο εταιρειών αντί μιας, και οι αυξήσεις των εισιτηρίων, που προκύπτουν από τα μέτρα του σχεδίου νόμου.
Η κυβέρνηση χθες απέκλεισε το ενδεχόμενο επιστράτευσης των απεργών, ενώ οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων τηρούν ήπια στάση παρ΄ όλες τις αρχικές παραινέσεις του κ. Ρέππα, ο οποίος είχε ζητήσει την τήρηση της νομιμότητας.
Χθες συνεχίστηκαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας πρωτοβουλιών επιβατών, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την αύξηση των εισιτηρίων. Στον σταθμό του ηλεκτρικού του Πειραιά οι αντιδρώντες «μπλόκαραν» τα ακυρωτικά μηχανήματα, ενώ στη Θεσσαλονίκη πολίτες τοποθέτησαν αφίσες σε αστικά λεωφορεία καλώντας τους επιβάτες να μην πληρώνουν εισιτήριο.
Δ. ΡΕΠΠΑΣ:
«Δείχνουν τη γροθιά τους στην κοινωνία»
Ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας, μιλώντας χθες στη Βουλή, τόνισε ότι η δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο έγινε, όμως αυτός ο διάλογος είχε έναν χρονικό ορίζοντα. «Θα ήθελαν να συζητούμε για πολύ καιρό, στο πλαίσιο ενός “διαλόγου”» σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας, σημειώνοντας ότι το σχέδιο νόμου και αντιμετωπίζει τις παθογένειες των αστικών συγκοινωνιών και διασφαλίζει τον δημόσιο χαρακτήρα τους.
«Ασφαλώς οι μετατάξεις ξεβολεύουν, δεν γίνονται ευχάριστα δεκτές, από μερίδα εργαζομένων» είπε, όμως συμπλήρωσε ότι «οι μετατάξεις συγκαταλέγονται στον υπολογισμό των προσλήψεων με τον κανόνα τού ένα προς πέντε, άρα θεωρούνται προσλήψεις και έτσι εκ των πραγμάτων στερούν από νέους ανθρώπους που βρίσκονται εκτός των τειχώνμια ευκαιρία να διεκδικήσουν μία θέση στο Δημόσιο, στο ευρύτερο κράτος». Ο κ. Ρέππας υπογράμμισε ότι εάν δεν αντιμετωπιστούν τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών θα υπονομευθεί η βιωσιμότητά τους, κάτι που θα έχει επίπτωση και στους εργαζομένους.
Ο υπουργός Υποδομών επιτέθηκε και στους «τζαμπατζήδες» των αστικών συγκοινωνιών, τονίζοντας ότι «ουσιαστικώς με τη στάση τους υπονομεύουν τη βιωσιμότητα των εταιρειών και στρέφονται εναντίον των συμφερόντων των εργαζομένων σε αυτές τις εταιρείες». «Συνιστά δολιοφθορά η στάση των τζαμπατζήδων γιατί οι εταιρείες θα οδηγηθούν, εάν επικρατεί μια τέτοια αντίληψη, σε ακόμα μεγαλύτερα ελλείμματα τα οποία θα κληθεί να πληρώσει ο κάθε φορολογούμενος πολίτης» είπε.
Οι άμεσες επιδοτήσεις των αστικών συγκοινωνιών την περίοδο 2004-2009 ανήλθαν στα 727 εκατ. ευρώ, ενώ η κάλυψη των δανειακών τους αναγκών με εγγύηση του Δημοσίου έφτασε στο 1,6 δισ. ευρώ. «Ενώ μιλούμε με ευαισθησία για τους εργαζόμενους και τα προβλήματά τους και δεν κουνάμε ποτέ το δάχτυλο στους εργαζόμενους, ταυτοχρόνως απαιτούμε κι εκείνοι να μη δείχνουν τη γροθιά τους στην ελληνική κοινωνία» κατέληξε ο κ. Ρέππας.
Blogger Comment
Facebook Comment