Μείωση στην επιβατική κίνηση και ζημιές 22-24 εκ. ευρώ παρουσίασε η Aegean το 2010. Η κάμψη της ζήτησης εσωτερικού και η άνοδος της τιμής του πετρελαίου συνέβαλαν κυρίως στη διαμόρφωση του ζημιογόνου αποτελέσματος.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η επιβατική κίνηση της Aegean κατά το 2010 παρουσίασε μείωση 5% και διαμορφώθηκε σε 6,23 εκ. επιβάτες. Στο δίκτυο εξωτερικού, με την προσθήκη νέων προορισμών, μεταφέρθηκαν 3,06 εκ. επιβάτες, πετυχαίνοντας αύξηση 9%.
Αντίθετα, στο εσωτερικό, λόγω της κάμψης της ζήτησης η κίνηση μειώθηκε κατά 16% σε 3,17 εκ. επιβάτες, με παράλληλη σημαντική μείωση του μέσου ναύλου.
Ο κύκλος εργασιών του 2010 διαμορφώθηκε περίπου στα €590εκ. και το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους εκτιμάται σε ζημιές περίπου €22-24εκ. συμπεριλαμβανομένης και της έκτακτης εισφοράς ύψους €8εκ. Η κάμψη της ζήτησης εσωτερικού και η άνοδος της τιμής του πετρελαίου συνέβαλαν κυρίως στη διαμόρφωση του ζημιογόνου αποτελέσματος.
Προκειμένου να αντιμετωπίσει την κρίση στην Ελληνική οικονομία, η Εταιρεία προέβη το 2010 σε μείωση του στόλου και της χωρητικότητας, κυρίως στο δίκτυο εσωτερικού, που σε συνδυασμό με νέα συστήματα που εφαρμόστηκαν και λόγω της εισόδου στην Star Alliance απέδωσαν καρπούς στον περιορισμό του κόστους. Μέχρι το τέλος του 2011 η λειτουργία με στόλο αποτελούμενο αποκλειστικά από νέα αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 θα αποφέρει επιπλέον ωφέλειες.Το 2011 η κάμψη της εγχώριας ζήτησης θα συνεχίσει να επηρεάζει έντονα το δίκτυο εσωτερικού και επιπλέον κατά τους χειμερινούς μήνες, όταν οι αφίξεις ξένων επισκεπτών στη χώρα μας είναι περιορισμένες και το δίκτυο εξωτερικού. Οι ενδείξεις για την τουριστική περίοδο είναι θετικές αλλά είναι νωρίς για τελικές εκτιμήσεις.
Ως εκ τούτου, με την περαιτέρω επιβάρυνση του κόστους καυσίμων είναι πιθανόν και το
2011 να είναι ζημιογόνο, παρά τη βελτίωση της παραγωγικότητας της Εταιρείας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης δήλωσε σχετικά: «Παρά το εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την εξωστρέφεια μας, με προσεκτικά μετρημένα βήματα, όπως άλλωστε σταθερά κάνουμε κατά την τελευταία πενταετία. Παράλληλα όμως επενδύουμε στην περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας μας. Μονό με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουμε να παρέχουμε νέες υπηρεσίες και προγράμματα για τους επιβάτες μας αλλά παράλληλα και προσφορές ελκυστικών ναύλων που είναι απαραίτητες ιδιαίτερα σε αυτήν την περίοδο κρίσης».
Blogger Comment
Facebook Comment